Osteopatisk behandling

Vi tilbyder osteopatisk behandling i samarbejde med Gentofte Osteopati

Hvad er osteopati

Osteopati er en behandlingsform, hvis formål er at behandle årsager frem for symptomer. Du kan opleve at have smerter et specifikt sted i kroppen, hvor årsagen stammer et andet sted fra, så som nakken eller ryggen. I osteopati er arbejdstilgangen holistisk og kroppen bliver betragtet som en helhed, og hvordan alle kroppens systemer påvirker hinanden. Osteopati er altså en behandlingsform som kan behandle mange forskellige smerteproblematikker, både akutte så som kroniske.

Benjamin Hellegaard Harder

​Benjamin er uddannet fysioterapeut fra professionshøjskolen i Nordsjælland i 2016, og studerer osteopati på 2. år hos International Academy of Osteopathy. Benjamin har herudover studeret sportspsykologi på kandidatuddannelsen i fysioterapi.

Benjamin behandler alle typer af patienter og har stor erfaring med blandt andet behandling af idrætsskader, eftersom han har arbejdet på sportsklinik i 6 år. Årsagen til at skaden er opstået, kan være forskellig fra sportsatleter til almene mennesker, men mekanismen bag skaden og hvordan kroppen bliver påvirket er ens for os alle. Benjamin tager udgangspunkt i de bevægelser, øvelser og aktiviteter som forvolder smerter. Han undersøger og analyserer hvordan kroppens muskler og systemer aktiveres og benyttes under forskellige bevægelser, og hvordan en manglende eller uhensigtsmæssig aktivitet i en muskel kan forårsage smerterne.

​Benjamin er selv aktiv sportsatlet i taekwondo og har været på landsholdet siden 2008. Han har selv været terapeut på det danske taekwondolandshold. I 2017 opnåede Benjamin selv at blive Europamester.